Het Grote FRUSTRATIE topic ® Joke

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Thu Aug 03, 2006 4:15 pm

yum yum noodles zijn echt walgelijk. Ook in potjes.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Fri Aug 04, 2006 11:14 am

Mijn mda maakt slechtere digitale foto's dan mijn 6 jaar oude Ricoh.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sun Aug 06, 2006 11:08 pm

Gisteravond met de boot van Dover naar Duinkerken gevaren. De normale vaartijd (2 uur) werd verlengd met 1,5 uur ronddobberen midden op Het Kanaal wegens uitval van generator en alle 4 de motoren!
Dus pas om 02:00 uur thuis...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Babeth

Post by Babeth » Wed Aug 09, 2006 11:59 am

Gisterenochtend moesten ze bij ons de veranda komen afbreken en vernieuwen (ook nieuwe ramen in de badkamer). Na 2 maanden wachten, terwijl de bestelbon het werk binnen 8 weken garandeerde.
Bleef ik wachten.
En bleef ik wachten.
Telefoontje naar de aannemer, daar zat een Franstalige secretaresse te mekkeren dat ze eerst eens kontakt moest opnemen met de werkleider.
Dan maar ernaar toe gewandeld, met Mario, om van de werkleider te horen te krijgen dat er gewoon geen werkvolk is voor de moment. De ene ploeg moest terugkomen van verlof uit Polen (het zijn allemaal Polen trouwens) en de andere ploeg was net op verlof vertrokken. Maar de ploeg die terug had moeten zijn kan niet uit Polen weg omdat één van hun betrokken is bij een rechtszaak en het land niet mag verlaten.
Kregen we uiteindelijk de zeer ernstige verzekering dat ze volgende week dinsdag zullen komen werken omdat dan de andere ploeg terug zou moeten zijn.
Gaan we naar huis.
Realiseren wij ons dat volgende week dinsdag een nationale feestdag is hier in België, dus een verlengd weekend.

Ben benieuwd of Polen op "Mie-klimop" willen werken. Het is een Katholieke feestdag... :evil:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

KASAP

Post by KASAP » Wed Aug 09, 2006 12:30 pm

Babeth, ik kan helemaal meevoelen.

Wij zitten tegenwoordig met een opdracht in het 'schone' Charleroi en franstalige onderaannemers zijn geweldig.
Volgens mij zijn zelfs de italianen punctueler :shock:

BTW, als ik weer in de buurt ben (en niet voor een 24 uur heen en terug actie) zal ik eens een tussenstop maken in Vilvoorde
Euhm...

Blade

Post by Blade » Thu Aug 10, 2006 9:07 pm

pff ik haat deadlines :?
Building in progress 10%

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 10:06 am

Een week voor het EK besluit een van de speedo's ermee op te houden, gewoon stoppen, zonder rook en nare geurtjes, gewoon niks nada noppes meer.

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 1:27 pm

toch even een vergelijkend onderzoek gedaan met de esc die wél werkt, en het waarschijnlijke probleem gevonden, een van de mosfets is blijven 'plakken' dwz een gesloten verbinding tussen alle 3 de pootjes, en daarmee is een printbaan tussen - aansluiting en condensator opgerookt. verbinding hersteld en mosfet eruitgehaalt, en alle weerstands waardes zijn gelijk aan degene die werkt.

Nu nog een nieuwe IRF1404 bestellen en kijken/hopen dat hij nu wel werkt, otherwise i'm screwed major big time.

inventor

Post by inventor » Sat Aug 12, 2006 3:01 pm

Beter nu een speedo uitficken als je er nog wat aan kan doen als in engeland bij het eerste gevecht.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 4:10 pm

de vraag is dan nog, kan ik er wat aan doen?

inventor

Post by inventor » Sat Aug 12, 2006 4:13 pm

Welke speedo's zijn het? Die van A-men?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 4:29 pm

ja

niels

Post by niels » Sat Aug 12, 2006 5:42 pm

Als er een FET is uitgefikt zou ik alle fets en de HIP4081 vervangen, grote kans dat er meer beschadigd is dan alleen die ene fet.

Ik heb waarschijnlijk nog wel een HIP4081 liggen (en eventueel ook nog IRF1405 of 1405Z fets). Laat maar even weten als je wat nodig hebt.

Niels

Cavecrusher

Post by Cavecrusher » Sat Aug 12, 2006 7:13 pm

er is niks uitgefikt, doet het alleen niet meer.

tot de printbaan wegfikte, werkte alleen nog voorruit, logisch want dan is die ene fet permanent aan en de ander schakelt dan wel. achteruit resulteert dan in een kortsluiting en een weggefikte printbaan bij te lang achteruit, hetgeen ook het geval was.

zonder de fet (heb em eruit gehaalt) doet alleen de achteruit het. ligt dus niet aan de driver maar aan die ene fet.

zo denk ik dan.

inventor

Post by inventor » Sat Aug 12, 2006 7:15 pm

Je zou een fet van je andere speedo over kunnen solderen om zo te testen of het aleen de fet is :wink:

Post Reply