huisdieren...wat moet je ermee ;)

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Babeth

Post by Babeth » Mon Feb 22, 2010 9:55 am

En slecht nieuws... we komen gisterenavond thuis na 2 daagjes bij ons Ma te zijn geweest en vinden Frankendrolleke dood terug onder de zetel. :cry: Het leek de laatste tijd goed met hem te gaan, hij begon zelfs te groeien, maar helaas... We weten niet precies waaraan hij uiteindelijk ten onder is gegaan, maar het feit dat hij z'n hele korte leventje lang diarree heeft gehad, plus dat ene oogje dat maar niet genas, plus het blijven niezen en snotteren nadat hij die zware verkoudheid overleefde... ons klein vechtertje heeft uiteindelijk toch verloren.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Feb 22, 2010 8:42 pm

ai, dat is nooit leuk thuiskomen. Sterkte
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

maddox

Re: huisdieren...wat moet je ermee ;)

Post by maddox » Thu Aug 12, 2010 2:17 pm

Tja, even updaten. Frankendrolleke heeft een half-wild broertje, die we Frankenschwartz hebben gedoopt. Beestje komt regelmatig buurten, en desondanks de leeftijd, begint het toch een beetje socialer te worden. helaas, net zoals zijn broertje, heeft die nu een zeer vloeiende stoelgang.... Tof.

In alle geval, ook de dierenarts (weeral geld uitgegeven aan een kat die alleen maar vreet en schijt) is niet onder de indruk van de inteeltcapaciteiten van de Franken-clan katten.

Ik hoop alleen dat de medicatie helpt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Babeth

Post by Babeth » Thu Aug 12, 2010 6:10 pm

De dierenarts dacht eerst dat ons klein Schwartzke maar 3 maanden oud was. Toen ik hem erop wees dat hij al rond liep vanaf dat Drolleke opdook keek de man raar op, opende snel het bekske van de kleine, en inspecteerde verbaasd het vrijwel volledige maar schots en scheefstaande en slecht ontwikkelde gebit van een kat van 1 jaar !
Jep. Inteelt.
In ieder geval: het gaat momenteel om een virale en bacteriële darmontsteking met wormpjes als toegift. Jeuj. Gelukkig neemt de kleine dankbaar de stukjes vlees in ontvangst waar ik zijn ontwormingspapje (en vanaf morgen het antibioticumsiroopje) op gesmeerd had. 'k Was bijna een vinger kwijt.
Vreemd genoeg voor een verwilderde kitten bleef Schwartzke nog redelijk rustig bij de dierenarts. Niemand werd opengeklauwd. En toen we terug thuiskwamen en ik het reiskooitje opendeed was het niet een bliksemflits die we dan een week niet meer zien, maar een voorzichtig uitstappend en zielig aaitjesvragend sukkeltje.

flex

Post by flex » Thu Aug 12, 2010 7:15 pm

Inteelt bij katten levert slimmere katten op?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

maddox

Post by maddox » Thu Aug 12, 2010 8:30 pm

Inteelt levert op zijn minst zeer vlot schijtende katten op. In alle geval ziet Frankenschwartz er net iets normaler uit dan zijn broertje , Frankendrolleke.

kos

Post by kos » Thu Aug 12, 2010 9:10 pm

Kun je er niet een paar inruilen voor 1 goede?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

maddox

Post by maddox » Fri Aug 13, 2010 8:43 am

'k zou zowat de hele generatie huidige Frankenclan gerust willen inruilen voor 1 Savanah of een Maine Coon (Baen Sidhe, Banshee voor de vrienden, is een halve Maine Coon).

Langs de andere kant, ons Franketteke, de oudste van de frankenclan hier in huis is een gezonde, gesterliseerde kattin, die haar momenten van affectie met ons deelt. Haar voornaamste attribuut is haar ongelofelijke tolerantie, en zelfs voorkeur voor mijn "rijpe" oksels.
Haar jongere zus en/of nichtje, Frankinneke, die al wat meer tekenen van inteelt vertoont heeft een vorm van ademhalingsproblemen. Telkens als ze tevreden is en begint te spinnen krijgt het arme dutske hoestbuien.
Ook heeft ze een lichaamsvorm die meer doet denken aan een pens of ballon, zelfs mager is het een kort, dik worstje, wat ook haar 2de naam is, sossiske.
Toch is het een aanhankelijk beestje, en vind ik haar lief, ze klauwt zelden of nooit, en is altijd zachtaardig. Ze is de enige van de hoop die ik nog nooit heb weten thuiskomen met prooi.

Babeth

Post by Babeth » Sun Aug 15, 2010 1:58 pm

maddox wrote: Toch is het een aanhankelijk beestje, en vind ik haar lief, ze klauwt zelden of nooit, en is altijd zachtaardig. Ze is de enige van de hoop die ik nog nooit heb weten thuiskomen met prooi.
Wa wilde ? Telkens als ge een prooi in het vizier hebt een hoestbui krijgen is niet bevorderlijk voor uw slaagkansen...

Sossiske (Frankinneke) is vermoedelijk een nicht/halfzus van Frankette. Frankendrolleke was vermoedelijk Sossiske's kitten maar was tegelijk ook waarschijnlijk haar halfbroer. Frankenschwartz heeft grijze vlekken ipv zwarte, wat het vermoeden doet rijzen dat er een andere vader in het spel was, maar als je grootvader vermoedelijk ook je overgrootvader èn overgrootoom was en je grootmoeder ook je tante...euh... waar was ik ? Oh ja, dus zijn overgroottante is tegelijk zijn tante...yech ik ben het weer kwijt.

Afin, de Frankenclan in een notedop. :wink: Of, hoe 1 viriele kater er in slaagt om de plaatselijke populatie in 3 generaties tijd te laten degeneren en uitsterven. Ik geloof dat hij nog in leven is, dus van de 5 oorspronkelijke siblings schieten er nog 2 over (hij en Frankette), van het nageslacht nog 1 meisje (Frankinneke) en 1 jongen (Frankenschwartz). Al de rest is dood of verdwenen.

Babeth

Post by Babeth » Wed Sep 08, 2010 5:28 pm

Frankenschwartz is al goed hersteld van zijn turbotransit. Maar zijn staart bleef vol aangekoekt vuil zitten en dus moesten er vandaag grove middelen gebruikt worden: eerst hem vriendelijk de badkamer inlokken, dan hem vlug vangen en wikkelen in een grote handdoek (maar achtereind vrijlaten), dan hem zachtjes nedervleien in de pompbak, de kraan openzetten (op lekker warm natuurlijk), een washandje pakken en sop-sop-sop-sop...
Het water werd rap bruin. Nog bruiner toen mijnheer begon te panikeren. Maar toen het ergste eraf was heb ik hem snel afgedroogd en laten gaan. Waarop hij verontwaardigd probeerde het water weg te likken. :mrgreen:
Een uur later heb ik nog twee vuile plukken weggeknipt. Zijn staart is nu weer zo goed als nieuw ! (zodra het haar teruggegroeid is eigenlijk...)

Dat Schwartzke al goed ingeburgerd is mag blijken uit de volgende foto. Getrokken de dag nadat we spaghetti hebben gehad (en ik de pan nog niet in de vaatwasser had gestoken...).

Image

Dat oranje spul is dus spaghettisaus. En ja, zo kijkt hij dus als je hem doet wakker schrikken...

Rooney

Post by Rooney » Thu Sep 16, 2010 2:05 am

Prachtig van jou poesje. Ik zal je wat vertellen. Ik heb een adoptie van poes genomen. ze is zozo liefje. Ze moet erg wennen waar mijn ruimte. Ik moet even wennen dat hoe dit opvoederen. Ik vind het helemaal leuk :)

Foto:

http://upload.plofbox.com/bestand/Naamloos.jpg

Ik moet nog een poes naam geven. als iedereen mogen raden.
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

maddox

Post by maddox » Thu Sep 16, 2010 6:04 am

Is't een manneke of een vrouwke?

Maar het ziet er uit als "Gorka".

Babeth

Post by Babeth » Thu Sep 16, 2010 2:44 pm

Ja, het is een echt "GRRR"-dingetje !
Van begin af aan de naam roepen als je eten geeft. Altijd over heel het lichaampje aaien (ook buikje) zodat het kan wennen wanneer je er mee naar de dierenarts moet. Veel spelen, katje heeft veel spel nodig: aluminium propje, touwtje met iets er aan laten bengelen waarop het poesje dan op jacht kan gaan. En nooit of te nimmer eten laten stelen van de aanrecht of uit je bord ! Zeg luid en duidelijk "NEE" als het iets niet mag doen.
En veel knuffelen. Poesjes zijn zo knuffelig...

maddox

Post by maddox » Sun Oct 24, 2010 8:27 pm

Het gaat hier niet lekker met onze Frankenclan.

Frankenschwartz, verlost van de vloeiende stoelgang is al 2 weken niet meer thuisgekomen. Ik vrees dat deze rakker hetzelfde lot is overkomen als Frankendrolleke.

Maar, Frankinneke, ons sossiske, had vorige week een stevige verkoudheid. 1 Dierenarts bezoek , wat raadgevingen en een aantal pillekes antibiotica later ging het al beter met ons arm poezeke.

Ware het niet dat we dit weekend (zaterdag ochtend vertrekken, en daarstraks terug thuis komende) naar ons ma gegaan zijn, om nog wat chalet dingen af te werken en uit te rusten.
We komen thuis onder een miauw concert van alle rakkers, behalve ons worstje. Die we terug vonden in de achterkeuken, compleet onderkoeld op de tegelvloer. Een paniektelefoontje later konden we bij onze dierenarts terecht, en die heeft haar de nodige medicatie toegediend, en alvast wat opgewarmd met een verwarmde baxter. Nu ligt dat uitgeteld kattinneke als een baby in een hoop handdoeken, een fleece deken en 2 grote colaflessen met warm water op te warmen. Helaas heeft de dierenarts haar maar een 50/50 kans gegeven om de nacht te overleven.
In alle geval, ze ligt op armlengte afstand, en ik ga elke 5 minuten eens kijken hoe ze het aan't doen is. Elk kwartier 1 van de flessen opnieuw vullen met warm water en hopen dat haar gestel deze klap kan hebben.

Maar we weten niet wat het arme beestje heeft voorgehad. Ook de dierenarts niet. Ze had/heeft geen wondes, geen andere tekenen van echte problemen uitgezonderd een vuil neuzeke.
Ik gok dat ze hetzelfde heeft als haar 2 jongere neefjes, een aangeboren probleem, met longen en/of hart.

maddox

Post by maddox » Sun Oct 24, 2010 11:22 pm

Helaas.

Post Reply