uit den oude doos

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

MJM
Moderator

Re: uit den oude doos

Post by MJM » Mon Mar 21, 2016 8:58 pm

Mischa wrote:Op weg naar het station overtuigde team K.A.S.A.P (wie kent ze nog?) mij er van niet langer bezig te zijn met problemen die ik nog tegen zou gaan komen, maar te gaan starten met bouwen. De problemen zouden in het proces wel genekt worden. Een tip waar ik tot vandaag de dag nog gebruik van maak!
Dat herken ik. Door de engineeringsomgeving waarin ik zat, was het normaal dat alles eerst op papier uitgewerkt moest worden, waarna inkopers en makers ermee aan de slag moesten. Dat moest ik leren loslaten en met een praktischer "hands on" methode ontwerpen en bouwen in 1 keer. Dat lukte, zeker met Scrap2, best aardig. Met als gevolg dat ik steeds meer geïrriteerd raakte door de omslachtige, onhandige en dure manier waarop mijn dagelijkse werk moest. Daardoor botste ik steeds vaker en harder met collega's en chefs.

Waar ik altijd iets aan zal hebben is het volgende. Is was altijd een verlegen jongetje dat nog geen spreekbeurt durfde houden. Maar tijdens de opnames op het podium staan en toegejuicht worden door 1000 man gaf me een adrenaline-kick waar ik nu nog van kan genieten.
Hebben jullie ook zo'n ervaring overgehouden aan het maken van een tv-programma?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex

Post by flex » Mon Mar 21, 2016 10:39 pm

Weet met name de knikkende knietjes/slap in de benen bij de eerste keer uplinken bij de RW arena...
Goh wat was ik zenuwachting en bang af te gaan (reputatie schade zeg maar). En dan staat je robot al na een klein stukje in het gevecht vast op een opstekend stukje arena vloer omdat de bodemvrijheid te dicht bij 0 lag her en der onder het panser. Blij dat een van de housebots me ff een zetje gaaf.
Ik heb echter totaal geen idee hoe ik (of m'n vrienden) het forum hebben gevonden of van BNN's plannen hebben gehoort.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

maddox

Post by maddox » Tue Mar 22, 2016 8:08 am

Ik moet toegeven, op dat vlak was mijn "het groeit wel tijdens het bouwen" aanpak een voordeel.
Maar het doorgedreven customizen van alles was tijdrovend en werd testen volledig naar de achtergrond gedrongen. En was afwerken, laat staan oefenen er gewoon niet bij. En dat heeft zich gewroken in de arena bij series Dutch Wars 1 en 2

Ik blijf het nog steeds verbazingwekkend vinden dat volgens de Wikia Project One 1 van de favorieten was.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Mar 22, 2016 10:54 am

Image
De eerste RCC, probleem is dat bijna al mijn fotos analoog zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Mischa

Post by Mischa » Tue Mar 22, 2016 1:25 pm

MJM wrote:Waar ik altijd iets aan zal hebben is het volgende. Is was altijd een verlegen jongetje dat nog geen spreekbeurt durfde houden. Maar tijdens de opnames op het podium staan en toegejuicht worden door 1000 man gaf me een adrenaline-kick waar ik nu nog van kan genieten.
Hebben jullie ook zo'n ervaring overgehouden aan het maken van een tv-programma?
Ik kon mij in beide gevallen verschuilen achter een act en veel stoerder doen dan ik werkelijk ben, dat help daar goed bij! Zelf op tv komen boeit mij niet zoveel, maar mijn werk op tv terug zien dat geeft wel een kick.

Nu terugkijkend en nagenoeg alle mensen achter de robots in meer of mindere mate te kennen geeft een heel goed (club)gevoel.
Hoe dan?

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Mar 22, 2016 2:43 pm

Zelf op tv komen boeit mij niet zoveel, maar mijn werk op tv terug zien dat geeft wel een kick.
+1

Ik had net zoveel lol in de O2 arena en het Olympisch stadion in Moskou dan op de set van Robot Wars, misschien nog wel meer. Maar je robots terug zien op tv is zo waanzinnig leuk. En mensen die je zelfs jaren later nog herkennen van TV is ook iets wat ik nooit had verwacht.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply