Wat voor snelle wagen bouw jij?

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Cavecrusher
Posts: 1444
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Jan 24, 2008 9:45 am

dit is ook alleen het chassis, er komt nog een Carbon body overheen, zodat het er wat beter uitziet :P
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

WJ
Posts: 1945
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Fri Jan 25, 2008 4:19 pm

Nantheos wrote:En voor de auto van WJ, speelgoedautotjes zonder afstandsbesturing.

Zeur toch niet zo, dit topic is niet jouw eigendom, en de auto van Blade is zeker ook een snelle wagen.
dus als ik een trailer uit een vliegtuig flikker is het ook een snelle wagen ?

En een metalen bakje met afstandbesturing en 2 motors erin is een robot.
Das waar ook, dit het forum van de underachievers.

Tim, ziet er goed uit ! Ben het eens met de opmerkingen over aerodynamica. Rondjes hockenheim/monza op normale snelheden heeft toch echt wel degelijke aerodynamica nodig.

Zelfs mijn stomme big gay wing hielp flink bij rondetijden :)

kos
Posts: 1907
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Fri Jan 25, 2008 8:07 pm

dus als ik een trailer uit een vliegtuig flikker is het ook een snelle wagen ?
Dat lijkt mij gewoon gaaf om te zien.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

WJ
Posts: 1945
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Jan 28, 2008 11:59 am

;)

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Sat Feb 02, 2008 5:13 pm

Image

Mijn "snelle wagen", als ik zo'n klein autootje de weg over zie steken, geef ik gas bij. Auto is btw. een heeeeele dikke vette ...........................................................................Celica 1.6 zestienklepper uit 1990. Gewoon voor de fun. Lekker oldschool. Heb zelfs een Pioneer cassette- speler gemonteerd.
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

WJ
Posts: 1945
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Feb 19, 2008 11:10 am

das ook geen snelle wagen :)
Das gewoon een wagen :)

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Wed Feb 20, 2008 2:01 pm

Niet dat het bouwen nu sneller gaat maar het is wel makkelijker te volgen....

http://1302rs.blogspot.com/
blog my spot or spot my blog
http://art-oddities.blogspot.com/

wat voor snelle auto bouw ik.....
http://1302rs.blogspot.com/

flex
Posts: 2704
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu Feb 21, 2008 10:05 pm

Zou een Honda CBR650 blok een leuke basis maken voor een eigenbouw 1pers. (mischien 2pers) dhz auto? denk zelf een beetje aan zo'n dune cart maar dan voor straat gebruik. in eerste instansie als open buizenframe wagen, later af te werken met composiet (glas of carbon/keflar) body panels.

dit soort wagentjes dus maar dan non-offroad

Een maat van me heeft zijn blok voor me te koop. Blok is compleet met transmissie, carurateurs, kabelboom e.d. (werkend blok dus).

En dan de vraag... rvs buizen frame of alu, afgewerkt met fiber overlay?
regulier (cr.mo) staal wil ik eigenlijk niet ivm roest. ok... goede zink laag en poedercoat komt een eind maar toch. kost ook weer. dan liever rvs304...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1444
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Fri Feb 22, 2008 1:29 am

flex wrote:Zou een Honda CBR650 blok een leuke basis maken voor een eigenbouw 1pers. (mischien 2pers) dhz auto? denk zelf een beetje aan zo'n dune cart maar dan voor straat gebruik.
ongeveer het autootje dat wij aan het bouwen zijn, max 610 cc, gewicht rond de 210 kg, 0-100 in 3,7 sec, en dat met een afgeknepen 20mm restrictor.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
maddox
Posts: 3533
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Fri Feb 22, 2008 7:45 am

Dan zou ik voor het RVS304 gaan, veel beter te lassen met goedkoper materiaal.

Zo'n 650 motor, lekkere toerenjanker met pittige PK's. Helaas laat het koppel op zich wachten. Maar dat zou je kunnen oplossen door later een turbo of compressor toe te voegen. (N2O rules)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2704
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Feb 22, 2008 11:16 am

Ik bedacht me vannacht dat zo'n blok natuurlijk geen achteruit versnelling heeft :( die zou je dan zelf moeten knutselen... voordeel... je zou dan ook 5 versnellingen in z'n achteruit hebben :)

En Mario.. ik kan me heugen dat toen we het dubbel weekend in de UK dat we ook bij de kitcar show waren met de robots, en Anita door d'r enkel ging, er wat geoppert werdt door de gastheer dat RVS als (robot) frame materiaal enkele nadelen had. En dan heb ik het niet over gewicht. Ik kan alleen ff niet verzinnen wat dat nadeel was/is.
ander punt... naadloze buis of gewoon gelaste buis/koker. Naadlos rvs is wel duurder, maar ook in dikkere wanden te krijgen, dus ook sterker, waar nodig.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5876
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Feb 22, 2008 11:30 am

Maar als je met zoiets de straat op wil zal je hem wel moeten laten keuren. moet je dan ook geen ncap test ondergaan (dus tegen een wand te pletter rijden)?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2704
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Feb 22, 2008 11:40 am

voor een eigenbouw auto is een crash test niet nodig. dat is als je een type goedkeuring wil wel wat anders. Maar het voertuig regelement van de RDW moet je wel in de gaten houden.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5876
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Feb 22, 2008 11:48 am

ok, dus als ik een Ariel Atom clone wil bouwen kan dat. :D
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2704
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Feb 22, 2008 11:54 am

correct.
en komt mijn idee opzich ook op neer.
Maar dan niet gemaakt voor topsnelheden maar meer voor fun en handeling. En de atom heeft een gebrek aan bodypanels... zit je dus met je motor pak&helm om het weer buiten te houden... En ik wil hem als dagelijks woon-werk wagen gebruiken. Maar dan dus lekker compact, 1 of 2 stoelen en een beetje bagage ruimte.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests