Goede dag Mike,
In de Benelux zijn er bitter weinig events momenteel, en al zeker niet voor middelweights of heavies.
Ik hoop op informatie voor FACTS in september. Maar da's voor featherweights, raptors, beetles en antweights. (13,6 , 6 , 1,5kg en 150 gram)
In Duitsland zijn er 1 of 2 events per jaar, die kan je gerust meetellen voor de Benelux.
We hadden ook DRG clubdagen, maar da's momenteel moeilijker, want de locatie waar we dat het gemakkelijkste konden organiseren is niet meer ter onzer beschikking.
Er zijn enkelen onder ons die nog wel eens een trip naar een UK event doen.
Kwa gewichtsklasses.
De Heavies van 100-110kg zijn voor een 1 mans team bijna niet te doen, gelukkig dat er altijd wel helpende handen te vinden zijn op de events.
50 kg middleweights en lightweights zijn zeldzaam (alhoewel er in Frankrijk een competitie voor lightweight-achtigen is)
Featherweights zijn eigenlijk de instapklasse. Net groot genoeg om gemakkelijk aan te werken en licht genoeg om praktisch te zijn. Ik kan ze van harte aanbevelen.
De Raptors met hun 6kg waren bedoeld als Duitse instapklasse, maar zijn momenteel eigenlijk kleine feathers maar waar je heel creatief uit de hoek moet komen. Ik was huiverachtig tegenover deze klasse, maar Team RCC is er toch aan gaan werken, en het bevalt ons. Daartegenover, het is eigenlijk geen instapklasse meer.
Beetles en antweights. Not my cup of tea.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.