Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
stijnovic
Posts: 19
Joined: Tue Jul 21, 2015 3:50 pm

Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by stijnovic » Tue Jul 21, 2015 4:15 pm

Hoi ik ben Stijn en ik ben een robotwars fan van het eerste uur. Ik heb vroeger altijd de Engelse tv-show gevolgd maar is alweer een tijdje geleden. Nu Battlebots wel weer terug is, is mijn robotwars-hart ook weer sneller gaan kloppen. Dus toen ging ik wat rondspeuren op het internet.

Ik zag dat er in Engeland wel live events zijn. Lijkt me interessant om dat eens in het echt mee te maken. Is dat aan te raden als toeschouwer? Of zie je niks en zit je 3 uur te wachten op een show van 3 minuten waarbij 2 kreupele robots een beetje tegen elkaar aanduwen?

Ik zag ook dat er een paar Nederlandse robots/teams zijn. Lijkt me supergaaf om zelf ook een robot te bouwen. Heb al meerdere ontwerpen bedacht maar ben nooit begonnen met bouwen, heb er ook niet echt de werkplaats voor helaas. Hoe doen jullie dat? Of is er een Nederland ook een robot contest voor dummies?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by maddox » Tue Jul 21, 2015 4:33 pm

Oi daar,

Ook in Nederland, België en Duitsland zijn er live events, alleen zo veel niet.

Wat betreft de shows in Engeland. Als toeschouwer is het daar het ene gevecht na het andere.
Het tempo word redelijk hoog gehouden om alle machines een kans te geven om te schitteren in de arena.
Zelfs bij de kampioenschappen, waarbij het een eliminatie systeem is, is er nog genoeg leven in de brouwerij met side-show gevechten, zoals annihilator, gladiator en soortgelijke rondes.
Ook is de tijd van een Robot die niet vertrekt bij "Activate" zeldzaam geworden of uitvalt na een zachte tik.
Het komt nog voor, maar VEEL minder dan 10 jaar geleden.

Wat betreft de Nederlandse teams. Er zijn er wel een paar, en die actief zijn, zijn vaste leden op dit forum.

En werkplaats. Dat bouw je op in de loop der jaren, maar een slijptol en boormachine zijn de start-gereedschappen die nodig zijn, al de rest van machines maakt het alleen maar gemakkelijker om sneller en nauwkeuriger te werken en ingewikkeldere ontwerpen samen te stellen.

In mijn geval, de werkplaats van the House of Chaos is een werk van liefde dat al 14 jaar in vooruitgang is. En vele roboteers van over de hele wereld hebben er al kunnen van genieten.

Kijk maar in de andere topics, er staat meer dan genoeg basis informatie in. Hint, de zoekfunctie werkt echt.
Voor events, er is een specifiek topic, "Live events", waar je kan kijken waar en wanneer er iets in de buurt te doen is.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by Jeroen » Tue Jul 21, 2015 7:30 pm

Welkom, mocht je een mooie show willen dan is Robotwars ( voorheen roaming robots) een aanrader in de UK. Ik doe er graag regelmatig aan mee.
De drg agenda is nog vrij leeg. In welke regio van nederland bevind je je?
What goes up must come down...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by kalme nelis » Tue Jul 21, 2015 7:49 pm

Welkom, zoals je merkt leeft het nog altijd :D

stijnovic
Posts: 19
Joined: Tue Jul 21, 2015 3:50 pm

Re: Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by stijnovic » Tue Jul 21, 2015 10:31 pm

Goed te horen dat het leeft! Klinkt wel prima dus zo'n show, wellicht dat ik een keertje ga kijken in de UK en de Nederlandse teams aanmoedigen. ;-)

Ik zag bij de evenementen dat jullie ook bij de Makers Fair in Eindhoven gaan zijn. Ik was daar vorig jaar toevallig, maar toen heb ik geen vechtrobots gezien. Dit jaar wel dus?

Wat betreft regio, ik woon in Den Bosch en werk in Eindhoven. Mocht er in die regio nog een team geïnteresseerd zijn in een helpende hand/geest, dan stel ik mijzelf graag beschikbaar. :-)

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Hoi, ik ben nieuw hier, waar kan ik jullie robots zien?

Post by Jeroen » Tue Jul 21, 2015 10:39 pm

Dit jaar zijn we daar voor het eerst. Den Bosch is aardig in mijn buurt (Oss) , zoek eigenlijk nog wel een helpende hand. heb je skype? Pm mij je gegevens even dan :)
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests