Aloha...

Nieuw op het forum? Nieuw team? Stel je hier even voor aan het publiek.
Post Reply
User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Aloha...

Post by SkalTura » Tue Apr 12, 2011 8:23 am

Aloha...

Ook ik ben nieuw hier op het forum, en wil me even voorstellen.
Mijn naam is Harm, ik heb 36 jaar oud en woon in Tilburg.

Ik wilde vroeger altijd meedoen met Robot Wars toen deze serie nog op TV uitgezonden werd, maar door omstandigheden is dat er nooit van gekomen. Mijn leven en hobby's hebben enkele jaren op een laag pitje gestaan. De laatste tijd gaat het weer goed, en dus vond ik dat het er maar een keer van moest komen.

Met mijn opleiding en werk ervaring in elektronica, en ruim 17 jaar ervaring met modelbouw (vliegtuigen en helikopters) denk ik dat ik wel een aardige robot moet kunnen bouwen die waardig is om mee te doen met de robot games.

Eigenlijk wilde ik een heavy weight bouwen, maar op advies van enkele leden is dat niet zo'n erg actieve categorie, dus zal ik een dezer dagen gaan starten met de bouw van een feather weight.
Het zal wel enkele maanden duren voordat deze klaar is, want ik ben maar alleen, en mijn werk / financiën laten niet toe.

Mijn voortgang zal te zien zijn op mijn website, en op dit forum.
Tevens zullen jullie mij waarschijnlijk ook veel zie op dit forum met vragen, er zijn nog wat onduidelijkheden bij mij over de regels en afmetingen waaraan de robot moet voldoen. Maar dat komt wel goed.

Prettig kennis met jullie gemaakt te hebben, en hopelijk zien wel elkaar snel in levende lijve...

Met vriendelijke groet,
Harm van de Ven

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Aloha...

Post by maddox » Tue Apr 12, 2011 8:29 am

Welkom Harm.

De omgeving van Tilburg is een hotspot van Roboteers, de kans dat je een team kan vormen is reëel.

Maar voor de feathers/Raptoren gelden dezelfde maximale afmetingen als voor heavies, voor zover ik de regels ken. 2 meter lang, 1.4m breed en geen limiet in de hoogte.
Eigenlijk, alleen de ants en de derivaten ervan hebben apparte afmetingslimieten. De ants moeten passen in een cubus van 100mm zijde.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Aloha...

Post by Jeroen » Tue Apr 12, 2011 11:39 am

Welkom Harm, Je bent altijd in het weekeinde welkom om te brainstormen in Oss, ( maar dan wel na pasen als de engeland gevechten achter de rug zijn).
Wat betreft je keuze voor een feather, die is erg verstandig. Al is het alleen maar om je rug te sparen ;)
What goes up must come down...

User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Re: Aloha...

Post by SkalTura » Tue Apr 12, 2011 12:38 pm

Jeroen wrote:Je bent altijd in het weekeinde welkom om te brainstormen in Oss
Hi Jeroen,

Dat lijkt me een goed idee. Ik ben erg benieuwd om is te kijken in de "keuken" van andere, en te zien wat ze allemaal gemaakt hebben.
Alvast dank
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Aloha...

Post by maddox » Tue Apr 12, 2011 3:28 pm

Wel grappig, Huize Chaos is ook toegankelijk voor brein en andere stormen. 't is wel in't exotische Vilvoorde.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Re: Aloha...

Post by SkalTura » Thu Apr 14, 2011 10:35 am

Dat is erg vriendelijk, maar Vilvoorde is een beetje ver van Tilburg af om zo maar "even" te gaan kijken... Wellicht zien wel elkaar een keer bij een event.
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Aloha...

Post by maddox » Thu Apr 14, 2011 4:23 pm

Ieder heeft zo zijn eigen idee over "ver". En dat even.
Meestal combineren roboteers een bezoek aan Huize Chaos met een stukje robot bouwen, en/of uitwisseling van materiaal en een overnachting. MAW, een weekendje.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Re: Aloha...

Post by SkalTura » Fri Apr 15, 2011 8:56 am

Okay, dan bewaren we dat tot ik inderdaad iets heb om aan te bouwen... Ik ben nog bezig met informatie verzamelen, en ik weet ook nog niet wat ik precies wil gaan bouwen.
Mijn motto is: Groot, en bruut geweld... of juist zo klein mogelijk.
Het kan best een aantal maanden duren voordat ik daadwerkelijk aan iets ga beginnen. Ik heb het probleem wat de meeste mensen wel kennen. Een kop vol ideeën, maar niet genoeg tijd om alles uit te werken.
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Aloha...

Post by maddox » Fri Apr 15, 2011 2:42 pm

Groot heeft een probleem, maar ook voordelen.

Het probleem zit in't gewicht voor pantser.

het voordeel is dat je een hoop lucht rondom je componenten kan hebben, en lucht is ook een goed pantser.

Bruut geweld, van't zelfde.
Probleem, da kost €€
Voordeel, 't is over't algemeen wel cool.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests