Ants

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Sun Jan 25, 2004 8:33 pm

FLEA wrote:Cavecrusher,

Wat zijn we negatief, zeg! :(
Dat is nu juist de instelling wat we dus niet nodig hebben.
Ik weet niet waar de grens voor jou ligt om mee te doen, maar je bent welkom.

Kenshee,
Hoeveel tijd heb je nodig om jouw ant te maken?

Wie durft met zijn ant de strijd aan te gaan?
Geef je naam, woonplaats, gewicht (van je robot natuurlijk) en wanneer hij operationeel is.
Mijn ant zal nog best lang duren, vooral omdat ik nou een nieuwe zenderset nodig heb. Maar voor de rest zal het wel niet zo lang duren.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sun Jan 25, 2004 9:27 pm

gewoon bij elk event dat gehouden wordt door DRG, vragen of Mischa de arena mee neemt, zodat we daar kunnen battlen. Wat we ook kunnen doen om aan meer ants te komen, is d.m.v. 'bouwpakketjes' (accutje, ontvangertje, 2 microservootjes, 2 wieltjes en een paar plaatjes PC) tijdens de events het publiek en de andere roboteers laten zien, hoe makkelijk het is om een antweight te bouwen

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Sun Jan 25, 2004 9:53 pm

En die dan ook te verkopen aan geïntresseerden? Lijkt me wel een goed plan!

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Mon Jan 26, 2004 10:11 am

Duh, kom laten we +/- 100 euro weggeven :shock:

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Jan 26, 2004 11:11 am

hij had het over verkopen. Op zich is het een goed idee, maar ik ben bang dat mensen op een event geen 100 euro meenemen. Misschien wel een idee voor in een workshop.

Mini-pizzabox krijgt op het moment een iets dikker jasje (yeah, 2 mm ipv 1 mm PC). Ik hoop daar toch wel binnen een maand mee klaar te zijn.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
FLEA
Posts: 54
Joined: Wed Aug 20, 2003 2:19 pm
Location: Zoetermeer

Post by FLEA » Mon Jan 26, 2004 2:19 pm

Jongens,

Is wel een leuk idee, maar...praktisch niet haalbaar vanwege de dingen die jullie zelf aandragen.

Carlijn,

Jouw robot is welkom!

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Mon Feb 09, 2004 7:07 pm

Meeste dingen zijn nou welgetekent enzow voor ant, binnenkort ga ik es een groot aantal bouten/moeren, pc en wat seconde en epoxy lijm kopen, dan kunnen we beginnen met het framepje, en dan alleen nog maar wachten op zenderset en hij doet het :D.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Mar 12, 2004 8:22 pm

In Rucphen stond een heel mooie ant-arena. Met daarin 2 ants. Die bij gebrek aan uitdagers treurig voor zich uit zaten te staren.
Nieuwe kans voor alle mieren: 15 mei in Schagen - Noord Holland - home of the ants.
Niet alleen tijd genoeg om je voor te bereiden en een treinkaartje te kopen, maar zelfs om een geheel nieuwe ant te bouwen.
Elders wordt gesproken over een doel: 30 ants tijdens een evenement. Daar moet je niet op wachten, daar moet je wat aan doen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Fri Mar 12, 2004 10:07 pm

30 ??????????? gaan we ze importeren of zo

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Mar 12, 2004 10:42 pm

FLEA wrote:Als het ons niet lukt om 30 ants bijeen te krijgen voor een gevecht dan lijkt het me (zoals jullie al zeiden) beter om de ants mee te nemen naar een DRG-event.
...
Er zijn nu al 5 ants die mogelijk mee willen/kunnen doen dus nog maar 25 te gaan :wink:
Van 25/01/04.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Sat Mar 13, 2004 12:28 pm

JA en dat was FLEA... is weet niet hoe hij aan het getal kwam.. maar bij 15 houdt het echt wel op...

Ik zal eens kijken of ik er kan komen... de ant afbouwen is nu nog maar een paar uur (geen ingewikkeld verwisselbaar panster)

Enigste prob is tot nu to vervoer.... maybe mijn pa omparten :) want openbaar vervoer is klote... (trein --> moet dan om het ijselmeer heen :) hoezo omweg :S...)

Henning

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Mar 13, 2004 5:20 pm

Henning wrote:Enigste prob is tot nu to vervoer.... maybe mijn pa omparten :) want openbaar vervoer is klote... (trein --> moet dan om het ijselmeer heen :) hoezo omweg :S...)
Volgens mij gaan er meerdere Roboteers met een auto de Afsluitdijk over.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Mar 13, 2004 7:39 pm

Nieuws over de arena!

In eerste instantie was ik bezig met ideeen voor huisbots, maar dan krijg je al snel te maken met de vraag: wanneer laat je ze ingrijpen. De verleiding zou te groot zijn om je met het spel te gaan bemoeien. Daarom de volgende optie:

Ik heb een plan in vergaande ontwikkeling voor twee hazzards. Deze hazzards komen in de twee buitenste hoeken. Eentje is een hazzard die uit de vloer omhoog komt, en de andere komt van boven!

WHOEHAHAHA!

Ze worden simpelweg aangedreven door er een ant tegen aan te duwen. Zo hebben de deelnemers zelf in de hand of er van de hazzards gebruik wordt gemaakt of niet en kan er naar mijn mening ook geen sprake zijn van onterrecht spelinvloed.
Hoe dan?

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Sun Mar 14, 2004 2:58 pm

ik had ook een idee voor een hazard..

Neem een 12 cm computer fan en plak er een rand plaatje hout op...

inbouwen die zooi en klaar..

Henning

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Sun Mar 14, 2004 3:09 pm

Een ant met zo'n 3000 rpm weg slingeren :S

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests