FRA vergadering 2006

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Maar het zou nuttig zijn om de eigenschappen van alle spinners eens op een rijtje te zetten. We kennen het zichtbare resultaat van Scorpio en Pullie... maar wat doen ze in feite ?

Vraag eens alle specs op: schijfdiameter, schijfgewicht (massa ?), tanden gelast of integraal, draaisnelheid (rpm), motorkracht. Daarmee kunnen we toch berekeningen maken, een tabel en grafiek opstellen ?

Als we die metingen hebben dan weten we meer over de theoretische kracht van alle spinners, ook de nieuwelingen. En dàn kunnen we over een limiet gaan nadenken, waarbij spectaculaire klappen nog altijd kunnen maar de toeschouwers geen ongewenste douche krijgen.

Misschien is het ook interessant om een zelfde soort bevraging te doen bij flippers, bijlen, hamers ?

Misschien kunnen we een jongeling hiermee een prachtige taak voor natuurkunde/fysica/wiskunde ofzo laten maken ? Dat noemen we bevordering van onderwijs. Hebben we weer een doelstelling van de stichting verwezenlijkt. :wink:
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Ik denk dat iedereen het over eens is, de tanden op Pullies schijf heb ik nog nooit eraf weten vliegen, zelfs niet met de doodsklap op TAN tijdens de DRG dag.

Daarentegenover, iedereen die de schijf/tanden van Scorpion heeft gezien..... bakken en braden laswerk, en da's nog positief gezien.

Babs voorstel heeft in alle geval de logica mee.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

maddox schreef:Daarentegenover, iedereen die de schijf/tanden van Scorpion heeft gezien..... bakken en braden laswerk, en da's nog positief gezien.
zelfs met mijn beperkte verstand van lassen was ik al verbaasd over de kwaliteit van die las, dat was echt bagger.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Wie volgen het resultaat van deze vergadering op het FRA forum? Ze maken er weer een zooitje van.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

jep.

Ik hou het zeker in de gaten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Je bent niet alleen Leo.

En onze vermoedes van op het "championship" worden weer eens bevestigd.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

vertel.
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Om het in het Engels te zeggen internal powerstruggle en in het Nederlands, belangenvermenging.


Beide bigshots in het FRA hebben geen van beiden een machine die veel gewonnen heeft.[/b]
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

heb het even doorgelezen daaro.

wat denken die lui dat ze vreselijk professioneel bezig zijn.
met area reps etc...
het is maar een spelletje.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Ben ik geheel met je eens. Ik denk dat daarmee ook een beetje het hele probleem van de FRA naar voren komt, ze hebben gekozen voor een heel stug en burocratisch systeem van bestuur. Daardoor mist het net de flexibiliteit die de DRG of de GRA heeft.

Daarnaast hebben ze ook nog eens een identiteitscrisis omdat ze het ene moment beweren geen evenementen te organiseren maar aan de andere kant wel het FRA UK championship promoten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Het Verenigd Koninkrijk is wel enorm groot. Om de boel overzichtelijk te houden en de leden de kans te geven om belangrijke vergaderingen bij te wonen werken ze met lokale vertegenwoordigers, die info van hoger of van lager moeten doorsluizen op plaatselijke vergaderingen. Ik was eigenlijk zo'n beetje de lokale verantwoordelijke voor de rest van Europa hoewel het nooit helemaal officieel was gemaakt en het nu eigenlijk verwaterd is (we gingen de laatste 2 jaar niet meer zo vaak naar Engeland en dus naar vergaderingen).

Het systeem is spaakgelopen omdat de top te log is geworden als het bijvoorbeeld gaat om gesprekken over veranderingen in de regels. Voor sommigen was het al menens terwijl anderen het eerder zagen als een opiniepeiling, vandaar de verwarring die er momenteel op het FRA-forum is.
Wat er ook mis ging: je kunt misschien op evenementen van alle kanten horen dat ze een nieuwe regel wel willen, als de regioverantwoordelijke na een peiling in zijn/haar gebied doorkrijgt dat de meerderheid het liever niet wilt... dan lopen stemgedrag en opinie sterk uiteen ja.

In een zekere zin moeten we de regelgeving van onze hobby wel degelijk ernstig nemen... het is eigenlijk een gevaarlijke hobby, met verstrekkende gevolgen voor iedereen als er iets misgaat.

Belangenvermenging is een boos beest dat overal vroeger of later de kop opsteekt. En daarmee bedoel ik ook het onbewust proberen te bevoordelen van je eigen ding als je in een machtspositie zit. Dat is eigenlijk de reden waarom een voorzitter en een bestuur regelmatig opnieuw gekozen moeten worden. In het ideale geval is er elk jaar of elke paar jaar een volledig nieuw bestuur. Het is echter zeer moeilijk om een nieuw bestuur te vinden. Daar ligt een belangrijk dilemma.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Babeth schreef:Het Verenigd Koninkrijk is wel enorm groot. Om de boel overzichtelijk te houden en de leden de kans te geven om belangrijke vergaderingen bij te wonen werken ze met lokale vertegenwoordigers, die info van hoger of van lager moeten doorsluizen op plaatselijke vergaderingen.
Daar is een mooi medium voor, dat heet email en post. Als ik zo eens kijk naar mijn pas, ik denk dat ik, en vele DRG'ers met mij, 1 van de laatste ben die lid van de FRA zijn geworden, en mijn lidnummer is 63. Laten het er dan 100 wezen, 100 postzegels is net zo duur als 1 bestuurslid heen en weer laten rijden, laat staan een hele groep met regio bestuurders.
Wat er ook mis ging: je kunt misschien op evenementen van alle kanten horen dat ze een nieuwe regel wel willen, als de regioverantwoordelijke na een peiling in zijn/haar gebied doorkrijgt dat de meerderheid het liever niet wilt... dan lopen stemgedrag en opinie sterk uiteen ja.
Hoor ik hier "kiesmannen"? Als 51% in een regio tegen is is de hele regio dus maar tegen? Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

leo-rcc schreef:Hoor ik hier "kiesmannen"? Als 51% in een regio tegen is is de hele regio dus maar tegen? Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ja, zo werkt het eigenlijk. Men dacht dat het zo gemakkelijker zou gaan qua besluitvorming. Voor het échte stemmen werken ze normaal gezien wèl met "iedereen een eigen stem". En vermoedelijk is daar de verwarring die er nu is ontstaan.

Eigenlijk draait het om communicatie. Er zijn zeer veel mensen die liever in persoon communiceren dan via een telefoon of een mailtje. Discussies zijn vaak nodig en juist daarvoor zijn die "plaatselijke" vergaderingen nodig: de mensen komen samen en wisselen hun gedachten uit.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum

An Internet forum is a facility on the World Wide Web for holding discussions, or the web application software used to provide the facility.

:roll:
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Is toch niet moeilijk dat de "kiesman"de stemmen voor-tegen-onthouding bijhoud en doorgeeft zodat alle stememn bij elkaar opgeteld kunnen worden?
Powerstruggles zouden voorkombaar kunnen zijn als het bestuur zelf geen binding mag hebben met deelnemers/teams. Echter is het in onze sport na genoeg onmogenlijk om dan een bestuur bij elkaar te krijgen...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...