FRA vergadering 2006

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Sep 19, 2006 12:46 pm

kinetische energie verbieden ;)

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Tue Sep 19, 2006 1:19 pm

overigens had derek cs. had ook al over het limiteren van disks.
(1500rpm meen ik)
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Sep 19, 2006 2:38 pm

De reden van mijn voorstel om spinners te reglementeren is puur: het kunnen organiseren van fantastische shows met gegarandeerde veiligheid voor toeschouwers. Welke snelheid de juiste is mogen de experts bepalen.
Ik ben voor zo veel mogelijk soorten wapens, die zo indrukwekkend mogelijk zijn. Die mogen ook schade veroorzaken aan tegenstanders en zelfs arena. (Wie maakt er eens een robot met harpoen?) Lawaai en beweging zijn leuk voor Roboteers en publiek. Ik weet wel welke van mijn gevechten ik het leukst vind :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Tue Sep 19, 2006 2:42 pm

ik vidn gevechten die 3 minuten duren leuker dan gevechten waarbij de tegenstander na de 1e klap van een spinner total loss is..

ik zou zeggen, limiteer de spinner kracht, maar hou het realistisch, ik wil best robots zien vliegen door een klap van een spinenr, maar ik wil geen robots over midden geslagen zien worden, dat is niet leuk meer :(

(en daarbij inderdaad, als je zoveel energie in een spinner kan stoppen, dan vliegen er nog wel eens onderdelen weg, en dat is dus gevaarlijk.)
[sig?]

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Tue Sep 19, 2006 3:49 pm

leo-rcc wrote:
g-lap wrote:(De flippers hebben ook nog wel een maximum gasdruk.)
Een druk die je met CO2 niet zult halen, tenzij je het nog verder oppompt. Wat dat betreft zit er nog wel wat rek in. Zelfs op wat wij dan full pressure noemen komen we in de praktijk niet boven de 50-55 bar uit.
inderdaad, en ik ben zeker dat als men ooit op echt maximum gasdruk gaat werken men dan ook al vlug zal gaan spreken over het limiteren van die maximum druk. (De hoofdreden dat men niet op de max druk werkt is gewoon omdat dit momenteel te duur is....)
Er is ooit ook sprake geweest om de maximum diameter voor een flipper in een regel vast te leggen.....
leo-rcc wrote:
g-lap wrote:Men moet niet op het soort robots reglementeren maar wel op de kracht van hun wapens eender welke soort van wapens !
Wij hebben er al een regel voor, maar die is in de praktijk niet na te meten.
Klopt ook en dus wordt het tijd om een betere regel te maken die wel na te meten is.
leo-rcc wrote: Nogmaals, ik ben niet tegen limitaties, maar er moet wel een redelijkheid in blijven. Als je straks feathers hebt met meer kinetische energie aan boord dan heavies dan is er toch iets fout gegaan in deze reglementering.
weeral helemaal correct, ik heb trouwens nooit goed begrepen dat men voor sommige events heavy spinners niet toeliet maar feather spinners wel ? Wie ooit Vortex life in werking heeft gezien begrijpt best wat ik bedoel.
Dus ja, indien men een degelijke regel vindt moet men die zowiezo ook op alle klassen toepassen.

Dus als ik hier alles op een rijtje zet komt het er op neer om een aanvaardbare begrenzingregel te maken.... alleen is dit niet echt even makkelijk uit je duim te zuigen.....

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 20, 2006 8:43 am

Ok, als dit door zou gaan, wie gaat de amerikanen vertellen dat 90% van hun robots niet meer gebruikt kunnen worden?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Sep 20, 2006 8:47 am

hoeveel amerikanen hebben we op onze events...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 20, 2006 9:09 am

Het is een voorstel naar de FRA toe en derhalve voor iedereen inclusief de RFL leden van toepassing. RFL hoeft niet te conformeren naar FRA regels toe, maar in een ander topic ging het nu net om uniformisering van alle regels. Limieten op spinners zullen daar zeker bij moeten horen dan.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Sep 20, 2006 10:06 am

Spinners horen er nu eenmaal bij. Het probleem ligt bij de mobiele arena's. Als je een echt spinner-proof arena wilt bouwen dan moet die een stevig dak hebben, dus moet de structuur steviger -en dus zwaarder- zijn...
Als we ergens een permanente arena kunnen opzetten dan zou het wel mogelijk kunnen zijn om deze veiliger te maken. Ik dacht dat het DRG momenteel met dat vraagstuk bezig is ? Die discussie is belangrijk.

De spinners begrenzen... kijk eens naar Terrorhurtz ! John reduceert altijd de kracht van zijn bijl voor whiteboards en non-FCC-gevechten. Hij is van mening dat dit veiliger is. Ik geloof hem. En dat zou dus moeten gelden voor alle wapens die afgeregeld kunnen worden, dus ook spinners.

De bal ligt nu bij "hoe kunnen we meten wat veilig is ?". Eerst mogen de theoretici aan de slag: rekenen, rekenen en nog eens rekenen. Dan moeten we het testen in een testopstelling. Mario heeft ooit een schijf getest die gewoon op zeer hoge toeren uit elkaar gespat is en in de muren van die testput zitten daar nog altijd scherfjes van in. We moeten daar dus een veilige locatie voor zoeken en er eventueel de nodige testapparatuur voor bijeensprokkelen. Verschillende spinner-bouwers hebben hun schijf toch wel eens zitten testen ? Kunnen we daar de resultaten van krijgen ?
In andere woorden... er is werk aan de winkel.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Wed Sep 20, 2006 12:13 pm

Een bijkomend punt om misschien naar te kijken is hoe de disk is opgebouwd. De beitels van Scorpion weren tegen de buitenkant aan gelast. Dat lijkt mij al minder sterk dan een schijf zoals bij pullie, waar de beitels in de schijf verwerkt zijn. Of zelfs nog beter lijkt mij een schijf uit 1 stuk uitgesneden. Zonder lassen.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Wed Sep 20, 2006 12:24 pm

...Ik geloof dat bijna iedereen weet hoe sterk zijn/haar robot is en waar de gevaren kunnen zitten. Ik denk dat als iedereen voor zichzelf limiterende maatregelen neemt om tijdens andere gevechten dan FCC het zo veilig mogelijk te maken we al een hele goede stap zetten. Iedere robot is zo verschillend dat er geen vaste waarden geplaatst kunnen worden. Velen zullen hun robot moeten aanpassen en anderen zouden de max gaan opzoeken met het limiet... dan maar een lagere snelheid met een veel zwaardere schijf om nog steeds dezelfde impact kracht te hebben...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 20, 2006 12:45 pm

Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen een zwaardere schijf erin hangen. Zwaartepunten veranderen, motoren kunnen wel eens gewisseld moeten worden omdat ze meer torque moeten gaan leveren dan origineel de bedoeling was, of je moet ineens een limitering op je motor zetten omdat je motor voor 7000rpm gekocht was en nu ineens maar 2500 mag draaien.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Thu Sep 21, 2006 5:31 pm

het begint hier op een formule 1 cicus te lijken , veel te veel regeltjes , daar gaan de meeste sporten/ hobby´s aan kapot , ja ja , ook vanwege veiligheid .....
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Sep 21, 2006 5:57 pm

Het is robot wars, niet robot botsautootjes.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Thu Sep 21, 2006 6:30 pm

maddox wrote:Het is robot wars, niet robot botsautootjes.
inderdaad. In beginsel moeten we niet de robots limiteren, dan houd je de ontwikkeling tegen. Maak dan de arena maar sterker. Ik begrijp dat dat in verband met gewicht en vervoerbaarheid erg lastig is, maar de vooruitgang tegenhouden kan nooit goed zijn.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests