Robot voor korte film

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Das nu net het probleem, ik vind de mail nu net niet ver genoeg gaan in details wat het ding nu wel en niet moet kunnen.

Is het idd een doos met arm moet het kunnen, maar word het meer moet je ook meer dingen aansturen, misschien zelfs met meerdere zenders.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

tja.. hoe identiek willen ze het hebben aan het geposte fototje??? vrijwel identiek (rubs systeem) is lastig. geen van ons heeft zo'n systeem. als rubs zou het Flex 1 kettingbaan gebruikt kunnen worden. Is nu wel in gekort. Maar de oude drivemotoern e.d. heb ik nog liggen. Wat spul over zetten van Blusbot en hij kan weer rijden, deze keer dan toch maar op 36 ipv 24 v zetten denk ik. Dan mischien een of 2 L.A.'s en wat staal van 't werk gebruiken en presto... bus zwarte verf er over heen en klaar zou je denken. Of ik er tijd voor heb? Wel voor het onderstel. De rest??? Zouden we ergens met een paar man samen moeten komen om te sleutelen. Zou bij mij op het werk wel kunnen. Genoeg gereedschappen en las app. om te klussen...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

neem AD1 (mooie 6wieler) zet er een mooie kist op die er erg technisch uitziet maar nix kan, en klaar. De rest doen zij wel.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Denk eerder dat het effect dat een camera het te inspecteren object in close up neemt als we eerst gezien hebben dat de robot de camera arm er op richt. anders zouden ze erg veel computer annimatie moeten doen en kunnen ze net zo goed de robot in een cad/visualisatie paket opbouwen en dat dan overlayer met de realworld opnames. Dus leuke graphics als bv xray video e.d. en leuke computer codes op een schermpje toveren doen zij wel. maar de robot zal vrij geheel werkzaam moeten zijn lijkt me.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

welk stukje van "hoeft niet te werken" begreep je niet ?
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Waar lees je dat hij niet hoeft te werken? Alleen dat hij niet hoeft te kunnen scannen. Wel rijden en bewegen dus...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

sooooz je hebt helemaal gelijk !
verkeerd gelezen !

maar dan nog, zo klaar ;)
kos
Berichten: 1913
Lid geworden op: za aug 02, 2003 4:32 pm

Bericht door kos »

Heeft er iemand nog iets van deze mensen gehoord? Ik heb die email niet ontvangen, dus kan ik ook niet reageren. Of heeft iemand dat emailadress vor mij?
Technically speaking, Whiskey is a solution.
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Ik heb ze vandaag gebeld. Hoop morgen teruggebeld te worden. Eens zien wat ze echt nodig hebben, welicht kunnen we ze toch helpen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

:)
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

De bom-robot moet er indrukwekkend en overtuigend uitzien. Hij hoeft niet te bewegen (armen, klemmen enz.) en rijden op eigen kracht is ook niet noodzakelijk; een touwtje eraan werkt ook :-)
Ons idee is:
Das Gepack + dozerframe + toepasselijke vormen (*) + wat staal om het te verbinden + de juiste kleur verf = bruikbare film-robot.
WJ invetariseerd nu wat hij ongeveer nodig heeft om hem te realiseren. Ik denk bij (*) aan: camera, klem, cilinders, geleiding, stalen gereedschapskist, slangen, krulsnoeren, (parabool)antenne enzovoort.
Ik heb gevraagd welke kleur de regiseur graag wil, en zal vragen welke zijde in beeld zal komen om ons daar op te concentreren.

Een linak heb ik hier en ook een luchtcilinder met dubbele rechtgeleiding.

Ik heb de producer gevraagd ook eens contact met ABB Robotics op te nemen. Misschien hebben die een kant-en-klare robot staan, of een robotarm over voor ons :-)
De eerste filmdag is 9 oktober. Het zou fijn zijn de MINEUR 30 september klaar te hebben voor fine-tuning en schilderen/spuiten.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

Botje hoeft er dus niet als op de foto uit te zien, als het maar bruikbaar lijkt, begrijp ik?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

juist. Dat is wel te doen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

kan je al haast blusbot gebruiken :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
Greasy claw Ruud
Berichten: 620
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 5:37 pm
Locatie: de hel
Contacteer:

Bericht door Greasy claw Ruud »

Kijk Marien, daarom zijn we zo blij met jou als voorzittert. Wordt er tenminste nog eens wat geregeld. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.