Voorstel van de RFL

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Wat vind je van deze gewichtsverandering?

Poll ended at Wed Aug 16, 2006 10:24 am

Slecht idee, 12kg en 6kg zijn prima!
6
40%
Goed idee, 15kg betekent meer pantser of meer power! Raptors op 5 kilo moet kunnen.
1
7%
Raptors moeten op 6kg blijven, maar feathers op 15 kg is een prima plan.
0
No votes
Ik zie meer in de amerikaanse maat feathers, 13.6kg, want 15 is teveel.
8
53%
Waarom aanpassen? Ze passen maar aan aan ons.
0
No votes
 
Total votes: 15

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Jul 26, 2006 5:39 pm

De arrogantie in 1 van de latere messages op het US forum vind ik stuitend.
Yah, Yah... "But dick, YOU go and inventory the bots"... Uhh... No. If the organizations don't care enough to tell everyone how many active bots they have in what weight classes then perhaps we call that none.
http://forums.delphiforums.com/n/mb/mes ... g=3527.165


Maar aangezien ik toch geen actieve robot heb noch zin heb in een vliegreisje richting VS, beinvloed mijn mening weinig tot niks.

Ik hoop alleen dat het FRA niet de Pneumatica regels van het RFL overneemt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

dk
Posts: 26
Joined: Mon Sep 05, 2005 11:26 am

Post by dk » Thu Jul 27, 2006 10:29 am

I think that we can accept rfl pneumatik rules not really . I would have to change the pneumatics with my both flippers (raptor and heavy) basically. This counts certainly to all European flippers.

Dirk
GRA

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 11:59 am

adapting the pneumatics rule as the rfl uses it would send european roboteering back in the dark ages of robotwars. None of us, fra drg or gra, will go along with those rules. if that means no fights in the USA so be it.
Last edited by leo-rcc on Tue Aug 15, 2006 11:01 am, edited 1 time in total.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu Jul 27, 2006 7:02 pm

Leo, heb je een link voor mij/ons met de US regels en de huidige RFL/DRG/GRA regels?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 8:39 pm

Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Jul 28, 2006 12:25 am

beetje vreemd de US(RFL) regels.. pneumatiek tot 250psi (17bar) ongeacht het medium. Maar eigenlijk geen gesteld maximum aan druk voor hydraulica.
Logiesch dat de EU niet aan de US regels wil...
Al vind ik het vreemd, want onder deze regels zou ik toch meer hydro bots verwachten in de states, maar bij battlebots heb ik daar maar weinig van gemerkt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Fri Jul 28, 2006 8:23 am

Niet zo verwonderlijk.

Als je met de RFL regels wil werken zit je zowiezo aan volledig commerciële producten.
Op die spullen zit zo'n veiligheidsmarge waarvoor betaald word in zowel gewicht als pure koude cash.
Je zou vliegtuighydraulica kunnen proberen.... er zijn VS teams die er de poen voor hebben.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sun Jul 30, 2006 6:09 pm

Het allerbelangrijkste aan deze diskusie is dat er tamelijk snel een beslissing genomen wordt, wat die beslissing dan ook mogen zijn... :!:
Al wie voor volgend jaar een feather wil gaan bouwen kan dan al met deze regel rekening houden.

Ikzelf vind dat we eventueel wel naar 13.5 kg kunnen gaan voor de feathers (natuurlijk pas vanaf volgend jaar).
Diegene die een goed werkende 12 kg robot hebben kunnen hem gewoon blijven gebruiken. Ofwel wat meer pantser steken (wat hun goede robot alleen maar beter maakt...) ofwel wat meer batterijen steken zodat ze meer kracht en/of snelheid hebben...
Kijk maar wat er gebeurde nadat men de heavy tot 100 kg bracht... de eerst volgende events werden toch nog door 88 kg robots gewonnen omdat die ouder en dus betrouwbaarder waren.
Dus eender welke beslissing maar wel zo vlug mogelijk vastleggen.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Jul 30, 2006 7:59 pm

g-lap wrote:Het allerbelangrijkste aan deze diskusie is dat er tamelijk snel een beslissing genomen wordt, wat die beslissing dan ook mogen zijn... :!:
Al wie voor volgend jaar een feather wil gaan bouwen kan dan al met deze regel rekening houden.
Ben ik het helemaal mee eens.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Sun Jul 30, 2006 8:08 pm

g-lap wrote:Het allerbelangrijkste aan deze diskusie is dat er tamelijk snel een beslissing genomen wordt, wat die beslissing dan ook mogen zijn... :!:
Al wie voor volgend jaar een feather wil gaan bouwen kan dan al met deze regel rekening houden.

Dat zal ook wel ja, Daar ben ik ook het ermee eens.
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Aug 15, 2006 10:21 pm

Gaat weer lekker bij de RFL.
I consider it a dumb request to ask the largest population of robots with the longest standing stable set weight standards to change to the few that were too stupid to select their weights on existing standards. That is what I consider.
-Dick
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Tue Aug 15, 2006 10:23 pm

ik begrijp hier uit dat hij voor europa is/uit europa komt??
[sig?]

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Aug 15, 2006 10:39 pm

nee hij is een amerikaan.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Tue Aug 15, 2006 11:03 pm

de amerikaan vind het niet leuk dat zij hun klasse moetten anpassen omdat wij redelijk ronde gewichtsklasses willen in het metrische systeem? tja is wel wat voor te zeggen..


Arrogantie
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Wed Aug 16, 2006 8:05 am

flex wrote:de amerikaan vind het niet leuk dat zij hun klasse moetten anpassen omdat wij redelijk ronde gewichtsklasses willen in het metrische systeem? tja is wel wat voor te zeggen..


Arrogantie
Dat is maar hoe je het bekijkt hé !!! :twisted:

Zoals in bijna alle mechanische sporten hebben de US ( is niet hetzelfde als Amerika) hun eigen regels. Wat al bij al meestal logisch is vermits ze hun eigen maatstelsel en veiligheids regels hebben.
Meestal hebben ze ook genoeg deelnemers om niet op de rest van de wereld te moeten rekenen om toch een degelijke wedstrijd op te zetten met voldoende deelnemers.
Het probleem stelt zich pas wanneer iemand het in zijn hoofd haalt om plots uit die US te gaan deelnemen in een ander werelddeel.....
Voor technische sporten geldt internationaal de volgende regel: de deelnemer past zich aan aan de plaatselijke regels, simpel toch !!!
Het idee om één technisch wereld reglement te gaan maken is volgens mij gedoemd om te mislukken !!!! Ik ken geen enkele mechanische sport waar dat ooit gelukt is en waar dan toch ook nog US deelnemers zijn.
Maar indien men het werkelijk wilt dan is het gewoonlijk ook een kwestie van aantallen en of financiën en dan mag jij zelf eens bedenken wie er zal winnen..... :?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 35 guests