Toelating 2.4 Ghz zender/ontvangers

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Goed idee?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 10:27 pm

Heel goed idee.
11
58%
Nee, 40 Mhz is genoeg.
2
11%
Eerst nog even afwachten.
4
21%
Weet het niet.
2
11%
 
Total votes: 19

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Tue Jun 13, 2006 2:39 pm

Ik ben niet zo bang voor storing. Ik ga er van uit dat het een digitale transmissie is met voldoende ecc of anders failsafe. Maarja het is natuurlijk altijd even afwachten of ze het ook goed gedaan hebben.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 9:01 am

Roaming Robots laat vanaf nu officieel de 2.4Ghz band toe, naast de 40Mhz en 459Mhz.

Regels over zender en ontvanger gebruik is wel gelijk aan die van de 40Mhz, dus ook inleveren bij zendercontrole als je er mee klaar bent etc.

Dus mijn set is al besteld. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu Jul 27, 2006 8:15 pm

en extra ontvangers voor de verzameling aan robots die je hebt?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 8:31 pm

Nee, ik ga de robots zoals zo nu rijden ook zo blijven rijden, zowel met Hannibal, Hannibalito, en Drone heb ik geen ontvangst problemen. RCC2 wel, maar die moet sowieso aangepast worden om weer te gebruiken.

Ik ga eerst met deze set aan de gang in de nieuwe Splinter, die ondertussen weer op gang aan het komen is. Als de duitsers het toelaten dan ook op een raptor.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu Jul 27, 2006 8:37 pm

ben beniewd naar de zender. en de uiteindelijke kosten/prijs om er 1 thuis te krijgen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 8:42 pm

20 euro verzendkosten ongeveer. Is alleen de vraag of schiphol dwars gaat liggen. Zo niet, dan mazzel, maar als er wel invoerrechten over komen dan nog 36 euro erbij.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Thu Jul 27, 2006 9:00 pm

Ik heb bij alles wat voor mij voorbij schiphol kwam moeten betalen. CNC besturings electronica zien hun als computeronderdelen.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 27, 2006 10:39 pm

Ik heb al meerdere malen mazzel gehad. Maar het kan uiteraard gebeuren. Ik ga er gewoon van uit dat ik wel moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Jul 28, 2006 12:05 am

Bij zending vanuit het buitenland vraag ik altijd om het te markeren als geschenk/monster en om er geen factuur bij te voegen. Nimmer een problemen mee gehad :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Jul 28, 2006 7:01 am

Mijn sidewinders kwamen binnen gemarkeerd als "Electronic Toy Part", met 1 stuk gaat dat prima. maar meer dan 1 word het te zwaar en gaat men wat beter kijken.

Maar goed, we raken off topic.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Sep 02, 2006 5:28 pm

Is de Graupner DX-6 SPEKTRUM 2,4GHzDSM PARKFLYER System
Best.-Nr. 3126, in Nederland wel al legaal, ondanks het vermogen?
Waarom zegt Graupner hier dat deze alleen voor parkflyers is en niet voor grote modellen?
Is de BR6000 ontvanger hier ook verkrijgbaar of alleen per USA mailorder?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Sep 02, 2006 8:04 pm

In zo'n beetje elk land is de Spektrum, ongeacht welk plakkertje er over heen zit legaal. Alleen Frankrijk en de UK hebben nog restricties over buiten gebruik. Van wat ik heb begrepen van Kane Aston (Behemoth) die zich keihard inzet voor de legalisering van de zender in de UK zou dat allemaal afgerond moeten zijn tegen November.

Wij mogen in nederland al een tijdje op 100 milliwat op 2.4Ghz zenden en 200 milliwat op 5 Ghz, dus voor ons is er geen probleem.

http://www.agentschap-telecom.nl/inform ... 3_fis.html

Op dit moment worden de br6000 alleen in de vs gebouwd en verkocht via 2 verkoop punten. Ik verwacht dat dat er meer gaan worden.

Waarom alleen als parkflyer? geen idee, er is geen reden voor te bedenken. Misschien omdat de wetgeving daar alleen 35Mhz accepteert (is echt een gok, ik weet het niet)? De rangetest die we in engeland hebben gedaan bewijzen dat het aan range geen gebrek heeft. John van team scorpion bleef maar verder weglopen van de robot tot hij er geen zin meer in had na 200 meter zonder direct line of sight en de zender uitzette. Hij zij dat als hij had gewild de robot van de campsite had kunnen sturen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Toelating 2.4 Ghz zender/ontvangers

Post by MJM » Sat Sep 02, 2006 8:47 pm

leo-rcc wrote:Ik doe een voorstel om naast de 40 Mhz zenders ook de nieuwe generatie 2.4 Ghz zenders en ontvangers toe te laten.
2.4 GHz is legaal (iig in NL, B en GE) + andere gebruikers zijn er tevreden over + de robotontvanger is geschikt voor zijn taak (getest in FCC) =
Lijkt me in orde. Tenzij iemand nog ernstige bezwaren heeft (tot 1 okt 2006) kan deze frequentie bij DRG evenementen gebruikt worden.
Alle zenders blijven echter onder het zenderbeheer regiem.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Toelating 2.4 Ghz zender/ontvangers

Post by leo-rcc » Sat Sep 02, 2006 8:57 pm

MJM wrote:Tenzij iemand nog ernstige bezwaren heeft (tot 1 okt 2006) kan deze frequentie bij DRG evenementen gebruikt worden.
Alle zenders blijven echter onder het zenderbeheer regiem.
Ik ben sowieso een voorstander van zenderinname ongeacht de frequentie. Nu alleen wachten tot de mijne eindelijk binnen komt (robotmarketplace had mijn bestelling op hold staan voor een of andere vage reden, en daar gisteren 3 excuusmailtjes over gehad).
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Sep 04, 2006 3:55 pm

Heren,
In de UK wordt de spectrum volop gebruikt in alle soorten RC disciplines. Ben dit weekend nog naar hun open RC speedboten kampioenschap geweest en daar waren meerdere deelnemers die spectrum gebuikten....
Of dit wil zeggen dat het ook legaal is, is dan weer een andere zaak 8)
Maar.... het blijkt dat om de één of andere reden deze signalen bij extreem droog weer niet lekker doorkomen.... volgens één van de gebruikers zou dit ondertussen door de constructeur zelfs erkend worden en zou er bij de volgende versie al een oplossing voor ingebouwd zijn. Het probleem zou echt opgemerkt zijn bij het WK speedboten waar er temperaturen waren van 40 graden in de schaduw (niet iets waar we in onze contreinen direkt last van zullen hebben :lol: )
Het enige probleem voor de robots bij gebruik van spectrum is dat de organizatie niet echt weet op welke frequentie er nu eigenlijk gewerkt wordt vermits het systeem dit zelf kiest. Maar vermits het systeem zelf eerst alle frequenties gaat scannen zou dit normaal geen probleem mogen zijn.
Alleen gaan ze er dan wel vanuit dat de andere zenders aanstaan, wat in tegenstelling tot andere RC disciplines bij robots meestal juist niet het geval is: bij het opstarten in de arena gaat men meestal na het opstarten van de eerste robot en tijdens het wachten voor de start (terwijl de andere aan het opstarten is) de zender afzetten om de robot in failsave te laten gaan. En dus zou de andere spectrum op dat moment die al gebruikte frequentie niet herkennen.......en dezelfde kunnen gaan gebruiken.
Dus wanneer er twee spectrum zenders gebruikt worden in het zelfde gevecht moeten ze alle twee altijd de zender laten aanstaan !!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests