Mail van Django

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Aug 17, 2005 12:39 pm

kos wrote:Wat ik opving op de camping ...
Koppigheid staat communicatie soms in de weg. Ik ben blij dat wij (DRG) open zijn tegen elkaar en weten dat we het samen moeten doen. Daarmee hebben we nog steeds een voorsprong op de Britten.
Iedere organisator heeft zijn eigen ideeën, beginsituatie en doelen waardoor ieder het anders doet. Hoewel wij graag "leuk willen hobby-en" bij het organiseren is de commerciele aanpak eigenljik beter. Maar ja, hobby en commercie bijten elkaar wanneer er niet verantwoord mee omgegaan wordt. Live and let live, dus.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Wed Aug 17, 2005 1:04 pm

In het gesprek werd duidelijk dat velen (DRG, RR, GRA, RW) proberen de sport te ontwikkelen. De één doet dat door kleine evenementen te organiseren, de ander door grote evenementen na te streven. Deze kunnen elkaar versterken wanneer de organisatoren onderling contact hebben. De aanpak is eigenlijk voor allemaal hetzelfde: zoveel mogelijk zekerheden voor een evenement verkrijgen en het dan pas aankondigen zonder te korte voorbereidingstijd voor Roboteers te veroorzaken.
Hoewel wij graag "leuk willen hobby-en" bij het organiseren is de commerciele aanpak eigenljik beter
eigenlijk een beetje off topic:
1) Wanneer is het volgende event eigenlijk gepland ? Als ik het goed voorheb ergens in oktober in België ?
2) Met welke arena ? Kan DRG met de demo arena en de polycarbonate onderdelen die ze nu hebben zelf geen leuke gevechtsarena maken ?
3) Waar vind het plaats en wie gaat de zaal betalen ?

Persoonlijk ben ik voorstander van "leuke hobby events" zoals bij elke andere vorm van rc-sport/hobby. Gewoon omdat je je dan als organizator niets moet aantrekken van "winst". Gewoon zorgen dat de onkosten gedekt zijn en verder een wedstrijdje opzetten. Als je een eigen arena hebt en een betrekkelijk goedkope zaal vind moet dit kunnen lukken door gebruik te maken van de inkomsten van de demo's en de deelnemers inschrijfgeld te laten betalen zoals bij elke andere mechanische sport....
Neem als voorbeeld Hasselt vorig jaar: zet daar een arena met polycarbonaat wand neer en ga dan voor een soort van wedstrijd zoals in Rijswijk.... hartstikke leuk

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Aug 17, 2005 1:47 pm

Eerst even dit: het moet ondertussen wel algemeen geweten zijn dat ik Django niet kan ljiden maar dat is gewoon persoonlijk. En ik weet persoonlijk wel van professioneel te scheiden.

Dus...
Zijn e-mail is wat je een "uitgestoken hand" kunt noemen. Het is een verduidelijking van de situatie zoals ze momenteel is en de plannen die er zijn. Hij heeft die duidelijk genoeg gemaakt op de camping maar het is goed dat hij nu zoveel mogelijk mensen probeert te bereiken. Noem de discussie op de camping gerust een test-case, of een proefballonnetje. Wat hij van ons heeft gehoord moet hem aangemoedigd hebben. En eerlijk gezegd vind ik dat prima gedaan.

We weten ondertussen al goed genoeg hoe moeilijk het is om als hobby-isten te moeten samenwerken met een commerciële organisatie. Het plan dat hij voorlegde is een soort rondreizende circus-show en de nadelen die verschillende mensen zagen waren: tijd, geld en materiaal. Tijd om aan je robot te werken, naar en van het evenement te reizen en aan het evenement deel te nemen, geld om je robot te repareren en je reis en je eten/onderdak te betalen, en materiaal om de reparaties mee te kunnen doen.
Dat betekent -wat mij betreft- dus dat Mentorn of Derek Foxwell niet langer "gratis" van onze aanwezigheid kunnen gebruik maken (ok, ze gaven ons eten en onderdak tijdens de opnames, maar dan nog...). We geven zo al veel geld en tijd uit aan onze hobby, en je kunt eens aan de Engelsen vragen wat de Winter Tour van Roaming Robots van hen vraagt, dus we moeten echt wel naar het kosten/mogelijkheden-plaatje kijken. Wie kan er elke maand een lang weekend pakken en eventjes 1000 km rijden ? Wat blijft er dan nog over van de andere live-events waarop we een veel persoonlijker en directer contact met het publiek en belangstellenden hebben ?

Mijn conclusie: ik zie het an sich wel zitten maar stevig onderhandelen is een goed idee en blij dat ik ben dat we daarvoor onze vereniging(en) hebben. Het moet echter wèl lééfbaar voor de roboteers blijven !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests