Regels en nog wat info

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Regels en nog wat info

Post by ruud_boeklagen » Thu Feb 17, 2005 3:49 pm

Ik heb volgens mij de hele DRG site af gezocht en heb nog steeds geen regels gevonden (De regels voor in de Battlebox). Misschien ben ik gewoon een beetje scheel dat ik dat niet zie maar als dat niet zo is, kan iemand mij ff helpen?

Wat ik verder nog wou weten is iets over de arena. Wij maken namelijk een robot met een flipper die als het goed is, best hard kan gooien, en nu ben ik bang dat de tegenstender wel eens op de rand van de arena terecht kan komen. Ik heb wat foto's van de arena op internet gevonden. En daar zag hij er niet zo hoog uit. Misschien staan er ook nog hekken om de arena?


Heeft iemand wat meer info? Ik kan teweinig nuttige info vinden. :cry:

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Thu Feb 17, 2005 4:13 pm

allereerst welkom.

soms wordt gevraagd om je flipper op halve kracht te laten werken.
bij zieke robots zoals gravity kan je inderdaad het risico niet nemen in de kleine DRG arena.
het beste kan je dit dus per event navragen.
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Thu Feb 17, 2005 4:30 pm

OK.... ehmm... Wij bouwen een nogal apperte flipper. We bouwen er eentje met elektrische motors, in plaats van CO2. ( eentje zoals biohazard, misschien ken je die van battlebots). Kan misschien moeilijk worden om die op halve kracht te zetten vlak voor de wedstrijd. Maar ach... we zien wel. 8)

Heeft verder nog iemand de regels die in de arena gelden?

______________________________________
ik heb een hekel aan mensen die een hekel aan mensen hebben die "ik ook" zeggen. :P :twisted:

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Feb 17, 2005 4:51 pm

De regels zijn normaal beschikbaar .
In het ergste geval kunnen we de vertaalde FRA regels doorsturen. let wel, deze zijn niet hetzelfde als de battlebots regels.

Een elektrische flipper. De sterksten onder deze zijn niet van zodanige aard dat halve kracht nodig is. Maar indien wel, geef gewoon de motor minder volts, en de kracht en snelheid vallen terug.Of minder accu's in serie, of een snelheidsregelaar.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Thu Feb 17, 2005 5:02 pm

Een snelheidsregelaar is wel een goed idee :) , de rest is echt teveel werk om nog snel voor een wedstrijd te doen.

Maar goed.... geloof het of niet, ik heb nog steeds de regels niet gevonden. Ik bedoel niet de regels dat je ouder dan 5 jaar moet zijn om mee te doen maar de regels waarin staat dat je geen stoorzender mag gebruiken of verplicht bent gel accu's te gebruiken.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Thu Feb 17, 2005 5:25 pm


User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Thu Feb 17, 2005 10:00 pm

de Nederlandse regels hebben toch ooit op de vorige DRG site gestaan ?
Heeft iemand daar nog een kopie van ? (Babeth ?)
Dan moeten die toch betrekkelijk makkelijk terug op de nieuwe site kunnen gezet worden ?
Misschien is het volgende iets of topic :?
Er is ooit ook de mogelijkheid geopperd om de teams zelf de mogelijkheid te geven om hun gegevens in een DRG-database te plaatsen, is daar ondertussen nog iets verder van uitgewerkt ?

NightFly
Posts: 419
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:12 pm
Location: Noord-holland

Post by NightFly » Thu Feb 17, 2005 11:20 pm


User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Feb 18, 2005 1:37 am

Hallo Ruud,
Ook namens mij: hartelijk welkom hier.
In de overgang naar de nieuwe site zijn inderdaad de koppelingen naar de bouwregels gesneuveld. Tot deze hersteld zijn kun je de originelen (van het FRA) vinden op: http://www.fightingrobots.co.uk/rules.htm zoals Bugs al zei. Wij, DRG, hanteren deze FRA regels tijdens evenementen. De actuele, vertaalde versie zullen we binnenkort weer ter beschikking stellen. Ik ben niet zeker of de link van Nightfly je bij de laatste versie brengt.
Ik ben blij dat je je nu al zorgen maakt over de veiligheid in en buiten de arena. Wanneer we onze demo-arena gebruiken gaat het niet zo hard toe en flippen we niet of nauwelijks. Voor echte gevechten gebruiken we arena's waar de robots niet uit, lees: naar het publiek, kunnen.
Regels voor binnen de arena zijn er niet veel. "Als je 30 seconden stil staat heb je verloren" is de belangrijkste. Voor een toernooi worden de dan geldende regels duidelijk uitgelegd. Zoals ik al zei; veel zijn dat er niet. De bouwregels zijn de belangrijkste en deze beperken ook wat er binnen de arena mis kan gaan.

Marien,
Voorzitter.

User avatar
NaN
Posts: 131
Joined: Sun Feb 08, 2004 2:33 pm
Location: Dordrecht

Post by NaN » Fri Feb 18, 2005 1:54 pm

Ik heb onder [Bouwen] een 3.2-Bouw-regelement hoofdstuk toegevoegd. Deze verwijst momenteel effectief naar de FRA regels, maar zodra we vertaalde regels hebben, kunnen wij deze hierbij zetten.
DRG Webmaster

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Fri Feb 18, 2005 3:40 pm

Ik ga dit weekend de vertalingen nagaan op nieuwe dingen die ondertussen in de oorspronkelijke Engelse regels veranderd zijn. (Ik heb het al vaak beloofd maar dit weekend heb ik eindelijk eens voldoende tijd en geen enkele reden om buiten te komen - bar slecht weer.)

Tegen zondag heb ik normaal gezien ook de inleidende hoofdstukken af die aan mij waren toegewezen voor de DRG-webstek en dan kan ik aan de hoodfstukken beginnen die Mario ging doen (hij geeft de info en ik giet het in een leesbare vorm).

Ruud, als je de oude Nederlandse vertaling voor de bouwregels (er zijn niet veel nieuwe dingen bijgekomen maar we moeten het toch aktueel houden) nu al wilt hebben dan stuur je me maar een mailtje.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests