strijd der robots in botshal delft (metro)

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

strijd der robots in botshal delft (metro)

Post by kalme nelis » Thu Nov 20, 2003 6:45 pm

...uit de metro van 20-11-2003

"nerds van Nederland, opgelet. Zaterdag vindt in de botshal van TNO in Delft de vierde TNO-Robotcompetitie plaats.

Negentien robots moeten daarbij vijd opdrachten uitvoeren. ook de kleine techneuten zijn zaterdag vertegenwoordigd en één van hen gaat naar huis als de winnaar van First Lego League, een wedstrijd die kinderen tussen 8 en 14 jaar uitdaagt een volledig autonome robot te maken"

Nerds van Nederland? yeah right...

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Thu Nov 20, 2003 6:49 pm

Doen ze met die robotjes dan ook nog NCAP-tests? Lijkt me wel lollig :lol:

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Fri Nov 21, 2003 2:05 am

Ik heb nog gekeken of ik er naar toe kon, maar de kaarten waren al uitverkocht :(

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Nov 21, 2003 8:33 pm

Volgens mij hebben ze plaats voor maar 500 mensen. :-(
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Nov 24, 2003 11:50 pm

Viel best mee met de ruimte. Vrijdagavond kreeg ik een mailtje met uitnodiging. Het kwam een beetje lastig uit met boodschappen en Sinterklaas-intochten maar we (met de kinderen) zijn toch even gegaan. Van de robotcompetitie hebben we weinig meegekregen maar de First Lego League was leuk; 25 (?) teams van jongens en meisjes die fanatiek hun Mindstorms robot ombouwden, programmeerde, testen en verbeterden. Jammer dat die dingen zo gruwelijk duur zijn....
Er werd een competitie gehouden waarbij verschillende opdrachten moesten worden uitgevoerd in een bepaalde tijd om punten te verzamelen. Alles begeleid door een jury, scheidsrechters, presentator en filmcrew.
Heel leuk.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 44 guests