Weddenschap
Moderator: Moderators
Weddenschap
Ik heb een weddenschap, maar ik weet niet hoe ik het moet bewijzen.
Ik zeg dat hoe groter het wiel is hoe sneller hij gaat, maar hoe minder sterk hij is, en hoe kleiner hoe sterker, maar langzamer.
De ander zegt dat hoe groter het wiel is hoe sneller maar hij blijft even sterk, en hoe kleiner hoe langzamer maar even sterk.
Wie weet hoe ik deze weddenschap kan winnen?
(als dit beter is voor in soap verplaats hem maar, ik kon niet kiezen )
Ik zeg dat hoe groter het wiel is hoe sneller hij gaat, maar hoe minder sterk hij is, en hoe kleiner hoe sterker, maar langzamer.
De ander zegt dat hoe groter het wiel is hoe sneller maar hij blijft even sterk, en hoe kleiner hoe langzamer maar even sterk.
Wie weet hoe ik deze weddenschap kan winnen?
(als dit beter is voor in soap verplaats hem maar, ik kon niet kiezen )
TKR - [url=http://www.toxix.tk/]Team Toxix[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Sponsored by - [url=http://www.astrojet.nl/]SuperMovieEntertainment[/url]
Jij hebt gelijkt als je gelijke motoren en gelijke reducties hebt, en het koppel meet op de uiterste diamter.
Als je het anders bekijkt, Je zult toch maar een maximum koppel op de weg kunnen zetten, dat is dus de praktijk. Ookal heb je kleinere wielen die uiteindelijk een groter koppel op de weg zouden kunnen zetten, je haalt het dan toch niet omdat je wielen door gaan slippen. Dat is dus de praktijk. Een goed compromis tussen snelheid en duwkracht is daarom belangrijk.
Om het te bewijzen, pak een motor, 2 staven (bijv eentje van 1 meter eentje van 50 cm) en een weegschaal. Zet de motor goed vast en laat em met die staaf op de weegschaal duwen en zie het verschil. (Pak niet een te zware motor, je molt je voeding/accu als je em stalled, doe het ook niet te lang, daar zijn motoren ook niet echt op gemaakt.)
Als je het anders bekijkt, Je zult toch maar een maximum koppel op de weg kunnen zetten, dat is dus de praktijk. Ookal heb je kleinere wielen die uiteindelijk een groter koppel op de weg zouden kunnen zetten, je haalt het dan toch niet omdat je wielen door gaan slippen. Dat is dus de praktijk. Een goed compromis tussen snelheid en duwkracht is daarom belangrijk.
Om het te bewijzen, pak een motor, 2 staven (bijv eentje van 1 meter eentje van 50 cm) en een weegschaal. Zet de motor goed vast en laat em met die staaf op de weegschaal duwen en zie het verschil. (Pak niet een te zware motor, je molt je voeding/accu als je em stalled, doe het ook niet te lang, daar zijn motoren ook niet echt op gemaakt.)
Als het koppel en toerental gelijk zijn voor bijde wielen dan zal het grote wiel idd meer meters afleggen dan de kleine.
Koppel gedeeld door de radius (arm) levert je de kracht aan het wiel oppervlak op. Een groot wiel heeft dus minder kracht en daarom dan ook minder 'pushing power'.
Koppel gedeeld door de radius (arm) levert je de kracht aan het wiel oppervlak op. Een groot wiel heeft dus minder kracht en daarom dan ook minder 'pushing power'.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
DRG Arena marshall & Judge
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 49 guests